İkinci el telefon için (kısmen sorunlu bir cihaz) sözleşme yapmak gerekir mi ya da yasal bir zemini var mu bunun? Bozuk bir telefon alacağım da parça için, anakart da olacak telefonda imei vs. herhangi bir belge olmadan telefonu almak sorun yaratır mı?

Ek: Bu tip bir şey yaptırıp iki tarafta da durması en mantıklısı sanırım.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Player 1 @player-1

    Telefonun herhangi bir fatura vs yoksa, sözleşme yapmak iyi olabilir. Çünkü alacağın telefonun çalıntı olma ihtimali de var.

  • Orcun @orcun

    Yapmak şöyle faydalı en azından cihaz atıyorum çalıntı çıktı birşey oldu fetö bilmemnesineymiş vs. vs. o zamanda hakim'e veya avukatına dersin ki ya bir dk ben bunu şu tarihte satın aldım aha buyrun bu da aldığım kişi sözleşme yapmıştık diyip kağıdı verirsin de hani ne kadar gerçeliliği var ? ne kadar yasal bilemiyorum, bende bir ara yapıyordum ama artık yapmıyorum. Kimlik fotokopisi vs verende varda tamam sen kendini koruyacaksın vs ama karşı tarafta diyebilir ki ulan herife bak ya kimliğimin resmini değiştirip printerdan bassa benmiş gibi yaşayabilir ? ben o işe girmiyorum mesela vermem kimlik fotokopisi vs. almazsa almasın ? bugüne kadar biri almadı diye satamadığım hiçbir şey olmadı.

    • anıl @anil_

      Aynen kimlik fotokopisini vermek istemeyebilir telefonu satan kişi. Ben de düşünürüm açıkçası satıcı olsam kimlik fotokopisi verirken. Kimlik fotokopisi olmadan fotoğraftaki sözleşme yeterli olmuyor mu ki acaba? Dediğiniz gibi telefon çalıntı olabilir, başka sıkıntı çıkabilir.

    • Orcun @orcun

      @anil_ Mesela bu iki tarafta da olması lazım. Sadece kendine yaparsan yani alıcı olarak e karşı tarafta yok nasıl sözleşme ? kopyası alıcı ve satıcıya verilmiştir gibi bir ibare de eklenebilir. Sene 2013 galiba htc bir telefonu var bende satıyorum eleman aldı ama dedi ki abi bornova küçükpark sana uyar mı ? iyi dedim uyar gelip vereyim alırsın. Eleman öğrenci neyse ne abi dedi kimlik fotokopisi yok mu ? dedim veremem yani anca dedim faturasından ismime şuya buya bakarsan bak ama vermem, bilemem yani ne yapacağını o fotokopi ile ? imza da atmam sadece faturaya bu kişiye bu tarihte satıldı deyip yazarım o kadar, ha olmadı istemiyorsan almayabilirsin tamam abi almıyorum dedi bende aldım cihazı geri döndüm.

    • anıl @anil_

      @orcun İki tane çıkarmayı düşünüyordum zaten ben de, satıcıya yazdım ama bir şey yazmadı daha. Bugün buluşacağız biz de. Buluşmadan önce yazayım dedim böyle böyle diye, ne diyecek bakalım, ona göre hareket ederim.

  • TongYabguHan @tongyabguhan34

    Kanunen hiç bir etkisi yok demişti bir kere birisi bana burada. Noter onaylı vs olmadığı için.

  • anıl @anil_

    Kimlik fotokopisini geçtim, şu kişiden alıyorum, şu kişiye satıyorum yazan belgeye bile gerek yok diyor satıcı. 😀 İster 80 TL olsun ister 180 TL, olayın içinde Imei varsa bu tip şeye gerek var bence. Hoparlör, usb soket değil ki bu, anakart var işin içinde.

  • Oğuz Akbulut @7ocloguz

    Noter onayı olmadığı sürece bu tarz belgelerin geçerliliği yok.