@sadas1453 minik bir #DarkSouls2 ve #DarkSouls3 kıyaslaması istemiş. Direkt yoruma yanıt vermek yerine ayrı bir paylaşım yapmanın daha faydalı olabileceğini düşündüm. Derinlemesine bir karşılaştırmadan ziyade ana noktalara değinip özetleyelim.
Akla gelen ilk soruyla başlayalım. Hangi oyun daha zor?
Aralarında bence dramatik bir zorluk seviyesi farkı olmasa da Dark Souls 2, birkaç tanesi hariç son derece vasat tasarıma sahip boss'larıyla ve zaman zaman bilinçli olarak oyuncuya haksızlık yapmak için tasarlanmış düşman yerleşimleriyle üçlemenin en zoru olmasa da en sinir bozucu olabilen üyesi olmayı başarıyor bence. Bana kalırsa tasarımcı ekip (DS2 ekibinde Miyazaki yoktu), ilk oyunun "ölmeye hazır olun" alt metnini "şimdi sıçtınız" olarak yorumlayıp tek bir karşılaşmaya aynı boss'tan ikişer üçer tane koymak, peşinize tüm oyun boyunca ağır zırhlı bir dayı takmak, ulaşmanızın zor olduğu anlamsız yerlere menzilli düşmanlar ve garip pusular koymak gibi tuhaf tasarım tercihlerine imza atmışlardı.
Boss tasarımları, DLC'leri saymazsak, genel olarak ilginçlikten uzak ve sıkıcıydı DS2'de. Çoğu etrafında dolaşmanın çok zor olmadığı ağır zırhlı birtakım iri abilerdi. DS3 ise; hem düşman yerleşimi, hem de boss tasarımları konusunda serinin en ikonik olmasa da en iyi işlerini yaptı bence.
Zorluk konusuyla birebir bağlantılı bir mevzu da bölüm tasarımları denebilir. DS2 bana kalırsa bu noktada daha iyi bir iş çıkarmıştı. Birbirine bağlı daha fazla bölgeyle kaybolması çok kolay klasik bir Metroidvania tasarımı ortaya koyarken; DS3, çok fazla dallanıp budaklanmadan nispeten daha çizgisel bir serüven sunuyordu. DS2'nin hub'ı Majula da bana kalırsa oldukça iyiydi. Gerek mekanları, gerekse bu mekanların birbirlerine bağlanış şekilleri açısından DS2, çok daha başarılıydı.
Mekanik açıdan Dark Souls 3'ün ilk bakışta daha iyi olduğu söylenebilir. Ancak Dark Souls 2'nin DS3'ten iyi yaptığı şeyler de vardı. Daha çeşitli karakter build varyasyonları, backstep i-frame'leri, power stance, bence daha iyi büyü sistemi gibi. Yine de genel olarak hitbox'lar, kontrol hissi ve oynanış olarak DS3 bir adım önde denebilir. Ama oynanış sistemleri konusunda DS2'yi tercih ederim.
Silah ve silah animasyonu varyasyonu konusunda da DS2 bir adım önde bana kalırsa. Bir silah grubu tamamen aynı animasyonları paylaşmıyordu. Mesela bazı straight sword'lar tamamen farklı sallanma animasyonlarına sahipti.
Lore konusundaysa belki çok popüler bir fikir olmayacak; ama kesinlikle Dark Souls 2 derim. DS3, neredeyse tamamen ilk oyunun gereksiz nostaljisi üzerine kuruluyken, DS2 serinin lore'una orijinal içerikler, karakterler ve daha çeşitli, ilginç mekanlar eklemek konusunda kesinlikle birkaç gömlek daha iyiydi.
PVP konusunda DS2 kesinlikle daha iyi bir sisteme sahipti; ama şu anda oyuncu sayısı nasıldır hiçbir fikrim yok.
Günün sonunda DS3 daha iyi yapılmış bir oyun gibi dursa da; benim bu ikili arasından "kişisel" tercihim DS2 olur. DS3; Demon's Souls, Bloodborne ve Sekiro'yu da dahil edersek #Soulsborne serisindeki en az sevdiğim #oyun oldu diyebilirim. Yine de günün sonunda 5 yıldız üzerinden 3.5 veririm o ayrı.
Her başlık için oturup dakikalarca, derinlemesine bir analiz de yapılabilir tabii. Yorum ve soru gelirse yine fikir alışverişinde bulunuruz.
İlk 2 yi oynamış çok beğenmiştim. Sonra 1e döndüm ama beğenmedim, birkaç saatte bıraktım. 3e şans vermeli miyim?
İndirimde alınıp bakılabilir. İlk oyun, muhteşem olsa da bölüm tasarımından oynanışına biraz arkaik. Neden beğenmediğinizi az çok tahmin edebiliyorum.
Olabilir tabii. Bu tarz derinlemesine olmayan kısa içerikler düşünülebilir.