Epic Games'in CEO'su Tim Sweeney abimiz Steam'e fena laf çarpmış. Diyor ki "Steam ne zaman şart şurt öne sürmeden fahiş komisyon politikasını bırakırsa biz de o zaman Epic exclusive olayını bırakır, hatta oyunlarımızı Steam'e çıkarmayı bile düşünürüz. Bu PC oyunculuğu adına tarihi bir adım olur, bu tip platformlar da fazladan gelir kapısı olmak yerine birşeyler satın alabileceğimiz güzel yerler haline gelir". Gabe abimiz cevap vermez muhtemelen paracıkları saymakla meşguldür 😀

https://twitter.com/TimSweeneyEpic/status/1121218551342350336 #Oyun #Steam #Epic

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • cengiz @cengiz

    Pc topladım sata kablom eksikti sadece ssd yi takabildim sisteme. SSD ye kurulu oyunlardan sadece steamde olanları hdd ye aktarmayı başarabildim. Diğerlerinde doğrudan aktaramıyorsun. Yedekleyip geri almak gerek ve belki deo özellik bile yok. Şimdi evet arayüzü kötü vb ama en iyisi gene steam. Fiyat anlamında zaten steamle aşık atamazlar.

  • rf12 @rf12

    Steam neden fazladan yüzde 5 kesinti yapıyor unreal engine ile yapılmış oyunlara ?

  • TwoCenk @twocenk

    O komisyonlar olmadan bu işler yürüyor mu onu araştırmak lazım. Kutulu oyundan dijitale geçişte yüzde kaç arttı bu yapımcıların onu araştırmak lazım. Günde 14-15 saat adam çalıştırarak oyun yapıp, parayı yapanları mı yaptıranlar mı yiyor onu araştırmak lazım. Taşıma suyu ile bir iş çeviriyorlar ama Google'u Microsoft'u bir işte kar yoksa fişini çekip 1 gün içinde her şeyi nasıl kapattığını görüyoruz. Epic buna dayanabilir mi? Bir oyun tuttu diye kaç senelik UT'in geliştirmesini durduran bu firma ona destek çıkabilir mi? Diğer oyun motorları nasıl bilmiyorum ama Unreal Engine 4'ün en büyük sorunu harita yüklemesi. Oynadığım bütün UE4 oyunlarında harita katman katman yükleniyor. Sırf o yüzden en son çıkan Insurgency'i iade ettim. Aynı hatadan Hellbalde'de önümde spawn olan taşın içinde takılı aldım. Yüksek hızda ram ve disk istiyor. PC dünyasında pek sevmediğimiz bir şekilde mücadele etmeye çalışıyorlar ama her geçen gün hissesi çoğalan Tencent bu iş karlı değil derse ne olacağı hakkında düşünen kimse yok. Bir kaç sene içinde Blizzard ne hallere düştü, büyük diye baktığım firmalar bile paranın altında eziliyor. Kusura bakmasın bu Tim bey ama firmaların yöneticilerinin cebine daha çok para girmesi benim ilgi ve alakam da değil. Rekabeti engelleyip, para babalarının daha zengin olup sektörü bitirmesini normal karşılamamızı beklemesin.

    • Batuhan @achfighter

      Insurgency, Source 2 oyun motoru ile yapılmamış mıydı? 🤔

    • protego @protego

      Yürür neden yürümesin. Farkında değilsiniz galiba ama %30 komisyon ne demek yahu? Hayır ne yapıyorsun da %30 komisyon istiyorsun? Yetmiyor kart item vs. satışından da komisyon kesiyor. Sanki millet kart satarken Steam'in bir gideri oluyormuş gibi. Steam halka açık olmadığı için gelir giderleri ortada değil ama şöyle gayriresmi bir çalışma var geçen senelerde yapılan. Gördüğünüz üzere ortada dönen para çok büyük. Gayet döner yani bu belli bir durum. https://www.merlininkazani.com/sizce-valve-2017-yilinda-steam-uzerinden-ne-kadar-kazandi-haber-100277

      UE4'te ben hiç harita sorunu yaşamadım. Şimdiye kadar öyle birşey hatırlamıyorum, Hellblade'i yakın zamanda oynadım görmedim, spesifik olarak "bunda çok oldu" diyebileceğim bir örnek görmedim. Ancak şu sıra oynadığım Witcher 3, Forza4 gibi oyunlarda grafiklerin yavaş yavaş yüklendiğini görebiliyorum yüksek hızda ilerlerken. Grafik kartının vram'ine de bağlı bu. UE'nin suçu olduğunu sanmıyorum.

      Blizzard açgözlülüğü ve kapıldığı rehavet yüzünden düştü. Oyunların hali ortada.

      Firma yöneticilerinin cebine para girmiyor, bir noktaya değinmem lazım, oyun geliştiricileri için para önemlidir. Önemlidir çünkü bir oyundan kazandıkları para başka bir oyun için finansman kaynağıdır. Bunun için CDProjekt örneği verilebilir. Witcher 1'den kazandıkları parayla 2'yi yaptılar, 2'den daha da çok para kazandılar, şirketi büyütüp daha çok kişiyle 3'ü yaptılar, 3'ten daha da çok para kazanıp yüzlerce eleman alarak şimdi Cyberpunk'ı yapıyorlar. Bu süreç hep oyunların getirdiği parayla ilgili. Ne kadar kazanırsa, o kadar harcar, dolayısıyla burada geliştiricelere giden para doğrudan seni ve beni ilgilendiriyor. O Aradaki %18'lik komisyon farkı çok büyük bir fark. Söylerken %18 büyük gibi gelmiyor olabilir ama firma kurmuş veya işletme vs. tarzı bölüm okumuş kişiler %18'in ne kadar büyük bir değer olduğunu anlayabilirler. Bu fark bir sonraki oyun için finansman demek. O yüzden bu komisyon kısmına "beni ilgilendirmiyor" diyemez kimse. Hepimizi ilgilendiriyor. EA gibi gözü para hırsı bürümüş yayıncı firmaları hariç tutuyorum.

      Epic rekabeti engellemiyor rekabet getiriyor. Bu mantıkla Sony'ye kızgın olması gerekmiyor mu herkesin oyunlarını diğer platforma çıkartmıyor diye? Aynı mantık. Ama Microsoft "Ben artık oyunları PC'ye de çıkartıyorum" dediğinde herkes Microsoft'la dalga geçmişti kötü birşey yapıyormuş gibi. Sony'yi alkışlamışlardı. Ne farkı var? Hiçbir farkı yok. Bu exclusive olayı benim en nefret ettiğim şey. Tekrar ediyorum en nefret ettiğim şey. Epic'in yaptığından da nefret ediyorum. Ancak, Steam'e bir rakip ancak böyle doğabiliyorsa varsın olsun, Epic Steam'e yetişene kadar böyle devam etsin. Steam'in tekel olması çok daha kötü bir durum. %30'luk komisyonlardan bunu anlayabilir herkes. Tekel olmasa böyle bir komisyon kakalayabilir miydi? O yüzden Epic'e "rekabeti engelliyor" denemez. Dijital oyun piyasasında ilk defa rekabet geliyor

    • Batuhan @achfighter

      @twocenk Doğru. Şimdi baktım da ilk oyun Source 2 ile yapılmış.

    • TwoCenk @twocenk

      @protego Biraz yazdım ama belirli noktalarda farklı anlaşılır diye yazdığımı sildim. Yazıdaki pek çok çok gayet bariz şekilde belirli konular iken açıklamanın boşa kürek çekmek olduğu düşündüm.
      Ama şunu yazmak istiyorum, %10-20 komisyondan dolayı daha az para kazandıklarından devam oyunu geliştirmiyorlar, istediklerini yapamıyorlar gibi yazınız var.
      Oyunu çıkardıktan sonra geliştirmeye devam edebilirler, sadece witcher 3 gibi ücretli devasa DLC'ler ile destekleyenlerde yok. Divinity Original Sin 2 oyunu ücretsiz devasa güncelleme aldı. ( 1. oyunda sadece tek kamera açısı varken, ücretsiz genişeleme ile 360 derece kamera ve pek çok gelişme ) 2. oyunda binlerce sayfa yazının elden geçirilmesi, Pillars of Eternity 2 oyunun savaş mekaniğini değiştiren güncellemesi, Dead Cell'in ücretsiz DLC'si, Bu oyunların geçmişi var o sayede diyorsanız, Steam geliştiriciler yapım aşamasında ayaklarını yorgana göre uzatma imkanı sağlayan Erken Erişim uygulamasının öncülerinden. Ama neden kötü anıyoruz? Zira parayı alıp kaçanlar dolu, e biraz önce para olsa çok iyilerini yaparlardı dediğimiz sistemde, parayı aldılar ama olan sadece oyunculara oldu. Şimdi bize ( türk kullanıcılarına ) en ufak bir avantajı sağlayamayan sistemi lütfen bana savunmayın. Tencent'in aldığı ps4 oyunları ve bir kaç indie haricinde hiç bir işleri oyunculuk için bir anlam taşımıyor. Bu rekabet işi böyle yürümez, yürümeyecektir. ( Yürümüyor da, bir kaç oyun harici Epic'in adı sadece kötü anılıyor çevremde )

    • protego @protego

      @twocenk Hocam anlamak istemiyor musunuz gerçekten? Verdiğiniz örnekler tamam, güzel örnekler. Peki o adamların elinde bir de kazandıklarının %20'si kadar daha para olsaydı neler yaparlardı hiç düşünüyor musunuz? Yapılanları, yapılabileceklerin habercisi gibi düşünün. Bunları nasıl hesaba katamıyorsunuz anlamıyorum. "bak %20 komisyon olmadan bunları yaptılar" diyorsunuz, o komisyon da olsaydı daha neler yapacaklardı bu kısmı düşünmüyorsunuz. Oyunu çıkardıktan sonra geliştirebilirler, veya oyunu çıkardıktan sonra bir ekibi onu geliştirmek için bırakırlarken gidip başka bir oyuna da başlayabilirler, ve daha fazla eleman alabilirler. Bu kadar zor değil bunları hayal etmesi. Oyuncu gözünden değil firma gözünden bakmaya çalışın

      Parayı alıp kaçanların konumuzla ne ilgisi var onu anlamadım? Ne yani "aman bunlar para toplayıp kaçabilirler daha fazla komisyon ödesinler iyi iyi" şeklinde bir düşünce sistemi mi var?

      Epic'in adı kötü anılabilir, zaten Epic'in şu anki exclusive tutumu hoş değil, hoş değil ancak gerekli. Ben de hoşnut değilim. Ama neden gerekli olduğunu anlayabiliyorum. Çünkü bir tekelle baş etmenin başka bir yolu yok. Bugüne kadar kimse başaramadı. Agresif tutum sergilemedikleri sürece kimse Steam'in karşısında duramaz.

      Türk kullanıcılarına en ufak katkı sağlamıyor dediğiniz sistem, 60 dolarlık Control'ü 99 liraya satıyor, 20 dolarlık Shakedown Hawaii'yi dün 32 liradan önsiparişe açtılar. Peki Steam ne yapıyor? Kendi oyunu olan 20 dolarlık Artifact'i 110 liradan satıyor. Steam'in oyuncuları düşündüğünü söylemek büyük saçmalık. Oyuncuları düşünselerdi, yıllarca süren oyun itemleriyle dönen kumarı AB tepelerine bindiğinde değil yıllar önce bitirirlerdi. Oyuncuları düşünselerdi, satılan her itemden sanki giderleri varmış gibi komisyon kesmezlerdi. Oyuncuları düşünselerdi, Epic tehdit edici olmaya başladığında değil daha önce "Steam altyapısını geliştireceğiz" diye açıklama yaparlardı. Oyuncuları düşünselerdi "zombi kıyametinde istediğiniz gibi tecavüz edin" sloganıyla satılan oyunu günler sonra kem küm ederek kaldırmak yerine store'a sokmazlardı. Exclusive oyun işinden nefret eden biriyim, Epic'e eleştiriler yapabilirsiniz, ben de yapıyorum, çoook eksiği var, ama kalkıp Steam'i övmeye kalkmayın.

      Bir de, firma isminin kötü anılması birşeyi değiştirmez, daha doğrusu rekabetin olmayacağını göstermez. Lütfen Steam'in ilk çıkışını araştırın. İnsanlara nasıl zorla dayatıldığını, gamesforwindows'tan daha beter saçmalıklarla insanları uğraştırdığını, insanların küfür ede ede kullandığını bir görün. Ben iyi hatırlıyorum o zamanları. Steam bu hale bir günde gelmedi. 10 yıl sürdü.

    • TwoCenk @twocenk

      @protego
      Parayı alıp kaçanlar da paramız az dediği için öyle bir sistem geldi. Para gelince sistem değişti mi? Elimize iyi oyun geçti mi? 5-10 tane. E o zaman sorun para değilmiş demek. Ek olarak yazıp sildiğim yazıda giderleri açıklamıştım ama Epic Fortnite'tan gelen para ile giderleri karşılıyor olabilir, steam kendi kendini karşılayacak bir sistem için %30 istemesi normal olamaz mı? Ticarette %30 komisyon çok büyük perakende satışın yanında emin olun %30 devede kulak kalır. %30 un yanında %18 daha iyi bir kar ama bunun bizim açımızdan faydasını görebileceğimizi hiç sanmıyorum. ( ilk iki paragrafa yanıt )
      Agresif tutumsuz da olur bu işler. PS4 oyunları gibi, indie oyunları gibi güzellikler yapabilir. Bizim platformda alırsanız şu içeriklere sahip olursunuz diyebilir, oyunun fiyatını ucuz yapabilir.... Derken 4. paragrafa geliyor konu. Evet Bethesda bizden alırsanız ek olarak şunu veririz dedi. Başarısız oldu. Oyun fiyatını ucuz satmayı yaptı mı Epic. Evet yaptı. Hangi oyun metro exodus. 60 dolar yerine 50 dolara satıldı. Peki bizde ne oldu? Önce 89-sonra 209 en son 309 lira oldu. Steamde 60 dolar iken TL karşılığı 309 liraydı. Peki epic fiyatı ne oldu? 309 TL sanki 60 dolarmış gibi... Hades çıkış fiyatı da sonradan güncellendi. Steamde 50 liralık oyun Epic'te 109 tl Hello Neighbor. Burada ben bizim için yararlı bir şey göremiyorum. 32₺ Steam indie oyunlarında min fiyattır zaten.
      Artifact'ın fiyatının yüksek olma nedeni oyun için eşyalarının satılması. Fiyatlarda manipülasyon olmasın diye tek fiyata satılıyor. Peki oyun içi eşya satımı iyi bir şey mi? Hem evet hem hayır. Oyun içi eşyalar ile oyunun fiyatını 4-5 katını oynadıkta kazanıp, pek çok oyun aldım bu iyi bir şey ama kumar işini sevmiyorum bende. Sevmediğimi sadece belirtmiyorum nefretimi her yerde dile getiriyorum. Çoluk çocuğa kumarı aşılayan, saçma salak sitelerde çocukların parasını cepleyen BET sitelerini cicili bicili gösterip yayın yapan tiviç yayıncılar vardı. Ben onlara da bunu söyledim. Hala söylerim. Hepsi yanlış yaptı. Buda sonraki konu ile bağlantılı. Bıçağı işe yarar bir alet olarak da kullanırsınız silah olarakta, bunun engelleyebilirler diyebilirsiniz ama yapılan engeller sadece illegal iş yapanları mı etkiliyor? Her kullanıcının bundan etkilenmeden yapılmasını beklememek gerek. AB'nin tepelerine binmesinde oyun için alım satımlardan daha çok, şans oyunu mantığı ile verdiğin paranın karşılığında aldığın şeyin ne olduğunu bilmemek geçiyor. Bundan önce mobil oyunları araştırmalar daha doğru olur. Orada daha fazla sıkıntı var, kimse sesini çıkarmıyor. Çoluk çocuk annesinin babasının paralarını tek tıklama ile yapıyor. Bunun zararları araştırmalı bence ilk. ( Ek olarak AB'den önce çalınmalar ve takaslarda sıkıntı çıkmasın diye mobil doğrulama, 10-14 gün trade ban gibi sistemler yavaş yavaş eklendi. )
      Alt yapı olayı haklınısın, steam daha çok gelişmeli ama Epic'in CEO'su bunu söyleyemez, biz söyleyebiliriz. Steam benim gözümde sorunsuz, sıkıntısız bir sistem değil. ( Her istediğim oyunu bulamıyorum ) ama Steam de kötü olan bir Launcherı da kabul edemem. Kimse kusura bakmasın, 3 kuruş para ile dayatma kültürü ile olacak iş değil bu.
      Steam'in ilk çıkışında yapmak zorunda oldukları için yaptıkları pek çok şey var. Pek çok şikayetin nedeni CS 1.5 gibi korsan online oynama sisteminin çok hasar alması. Özellikle bizim gibi ülkelerde hem alımın ( alım gücü değil sadece, erişim vs ) zor olduğu, internet alt yapısının olmaması nedeniyle local ve yerel sunucuların önemli olduğu ülkelerden çok tepki çekti.
      Ben Steam'i savunmuyorum, Epic'in yapmadığı-yapamadığı pek çok yer varken haklıymış gibi gözükmesini anlamıyorum. İnsanların neden savuduğunu anlamıyorum. Rekabet gelecek diye sevindik, ortak sattıkları oyun yoksa nasıl rekabet bu, fiyatlar danışıklı olarak belirleniyorsa, nasıl rekabet bu...
      Ek olarak tecavüz oyunu demişsiniz, Para konuşurken parayı alıp kaçanlar konu ile ne alaka dediniz. Asıl bu ne alaka? Beni bu durumu savunan birisi olarak neden göstermeye çalıştınız. Bak sen steam böyle diyorsun ama steam de bu var diyorsunuz. Keşke steamden banlayınca bu tecavüzlerin sonu gelse, keşke oyunlarda ölümü kaldırınca katillerin sonu gelse. Hastalık insanlar çok, hayvanı eziyet edip videosunu çekip ilgi çekmeye çalışan dolu. Steamin tepkisi yavaş kalması kabul edilemez bir şey ama bu tepki hızlı olunca ne oluyor? Linç kültürü, Metro Exodus Epic'te diye güzelim oyunlara negatif yorumlar yağdı. Güzel bir şey mi bu? Eskiden bürokrasi yavaş diye insan edilirdi, şimdi hızlanınca çok mu adaletli oldu? İnsanlara yaranmak için bazı doğrulardan vazgeçilmesin zira zamanında sırf içinde "insanlardan nefret ediyorum onları öldüreyim" denildiği için bir oyun kaldırıldı ( unhated mı ne tam hatırlamıyorum oyunu ) sırf linç kültürünün etkisi diye yapıldı.Oyun kaldırıldıktan sonra tekrar eklendi. Neymiş oyunda silahsız insanları öldürüyormuş. Oyuna kısa süre baktım, düz oyun. Diğer pek çok shooterdan farklı bir şey yapmıyoruz. Silahlı yada silahsız sanal kişileri öldürüyoruz... Demem o ki steam'in yavaş olması, o büyüklükteki bir firmaya yakışmıyor ama aynı olay A-B-C de de olsa yavaş olmasının benim açımdan bir farkı yok. Radarımda olmayan bir şey, olsa da olmasa da adalet yerini bulsa yeter.
      Konudan çok uzaklaşmış olabilirim, yazım hatalarım çok olabilir, steam' i savunuyor gibi gözülüyor olabilirim. Kusura bakmayın ama ben son kullanıcıyım. Kendi sığ bakış açımdan bakıyorum olaylara, bir ticari faaliyetin 3-5 kuruş fazla kazanmasının bize bir yararı olduğu hiç görmedim. Olacağını düşünmüyorum. Borç paralar ile yüzlerce kişiye iş imkanı sağlayıp, o sorumlulukları taşıyan şirketler ile bu işlerin yürümesi çok zor. Ya kan emici bir şirket olacaksınız yada istekle, engelleri bir basamak olarak görüp onlardan şikayet etmek yerine ona çözüm bulacak hamleler yapacaksınız. Benim şahsi fikrim bu, umarım kırıcı sözler çıkmamıştır, kendimi ve düşüncelerimi ifade edip, doğru aktarabilmişimdir. Emin ki ikimizden başka kimse bu yazıları okumayacak, bir yerde tekrardan benzer konular açılacak ama sonuç pek değişmeyecek. Epic de Steam de bildiği yoldan devam eder...

    • mrsocrates @mrsocrates

      Fortnite ve deep rock galactic oynuyorum. Pop up sorunu yaşamadım. Sadece fortniteda nadiren birkaç saniyelik geç kaplama yüklenmesi sorunu yaşadım ki bu sorunu diğer oyun motorlarını kullanan oyunlarda da yaşadım. Yani sorun kullanıcının sisteminde

  • protego @protego

    Komisyon işinin neden önemli olduğunu yukarıda açıkladım, "beni ilgilendirmez" diyemez kimse komisyon için. Doğrudan hepimizi ilgilendiriyor. Bu aynı şuna benziyor, diyelim migros ve özdilek var yanyana, özdilek varsayalım %12 kâr istiyor sattığı mallardan, migros %30 istiyor. Bu seni ilgilendirmez miydi şimdi? Aynı hesap. O komisyonlar sektöre, dolayısıyla bize dönecek merak etme, geliştirici firmaların cebinde kalmayacak.

    Steam'de 400 lira olan oyunları sayayım mı? 🙂 Epic'de geçen haftalarda bi indirim oldu onu gördün mü? Daha yeni çıkan oyunlarda indirim yaptılar. 60 dolarlık Control 99 liraya satılıyor onu gördün mü? 20 dolar olan Shakedown Hawaii dün 32 liradan önsiparişe açıldı bunu gördün mü? Peki Steam'in KENDİ oyunu Artifact, 20 dolar ancak tam olarak kur karşılığı olan 110 liradan satılıyor onu gördün mü? Steam'i melek gibi göstermeye gerek yok. Sadece Steam, değil, dünyadaki tüm firmalar indirim dönemlerinde neredeyse 1 yılda kazandıkları parayı kazanırlar. Çünkü insanlar sadece alacakları şey için indirimi beklemezler, normalde almayacakları şeyleri de indirimde diye alırlar. Yani Steam hayrına yapmıyor indirimleri. Kendi kafasına göre de yapmıyor. Oyun yapımcıları belirliyor indirimleri. Steam'in tek yaptığı bir indirim dönemli ayarlamak. Bunun aynısını Epic de yapacak, çünkü para kazandıran bir iş. Epic daha bu kadar yeniyken "indirim olmuyor" demek de biraz aceleci bir tavır. Bekleyelim, Steam indirimleri sırasında Epic de indirim yapmazsa o zaman hep beraber laf ederiz 🙂

  • wormsign @wormsign

    Tim Sweeney bizi tiran Gaben'den kurtarmaya çalışıyor, ne kadar yüce, ne kadar onurlu! (O sırada Steam bilgilerini çalıp makarna dağıtmaya devam ediyor.)

  • altalena @altalena

    Bunlar kullanıcıların geri dönüşünü aldık, bu uygulama geçici süreliğine böyle daha sonra yapmayacağız dememişler miydi, laf mı çeviriyorlar şimdi? Tam kendilerine yakışır bir tutum daha sergilemişler.

  • Uğur Yurtsever @ugury

    Tim Sweeney'nin sözlerine inanan kaldı mı ya? İsminin Gabe Newell ile aynı cümle içerisinde anılması bile üzücü bence. Tim abi, bugüne kadar PC oyunculuğu için ne yapmış, ne vaat etmiş hele çıkıp bir açıklasın. Sonra kendisini ciddiye alabiliriz belki. Samimiyetsizliğini anlamak için UWP hakkında söylediklerine dönüp bir bakmak yeter, fazlasına gerek yok.

    Steam'i beğenmeyebiliriz. Eleştirebiliriz. Kaldı ki ortada Epic Store'un esamesi yokken yine biz eleştiriyorduk. Sürekli eleştirdiğimiz için de bizi eleştiriyorlardı yorumlarda. Ancak Steam'i eleştirirken sırf birileri için daha karlı diye kelimenin tam manasıyla boku övmek de sağlıklı değil.

    Evet, gelir paylaşımı modelinde bir değişiklik şart. Sadece Steam'de değil, diğer mağazalarda da şart. 70/30 endüstri standardı zira ve eskinin son derece maliyetli fiziksel dağıtım metotlarından sonra bu oran uzunca bir süre kimsenin canını sıkmamıştı. Artık bir esneklik gerekiyor, buna itiraz etmek zor. Ancak geliştiriciler ve/ veya dağıtımcılar tarafından mütemadiyen sağılmaya çalışılan bir tüketici olarak "çok da umurumda mı?". Tartışılır.

    Öte yandan kimse kusura bakmasın. Evet, tüketiciyiz. Artık kazandırmıyor denen oyunların, aslında dağıtımcısına, yatırımcısına, hissedarına nasıl paralar kazandırdığını da görüyoruz. Yetmiyor dolar balyalarıyla suratımıza vuruyorlar. Benim için geliştiricinin ne kadar kazandığından ziyade satın aldığım ürünün geliştiricisiyle kurabileceğim sağlıklı iletişim, fikirlerimi paylaşabileceğim platformlar daha önemli. Masum görünen birçok bağımsız geliştiricinin zamanında bu iletişim kanallarını nasıl kapattıklarını, eleştiriye nasıl tahammül edemediklerini de gördük. Epic'in bu kontrollü platformu, güvenli bir liman gibi ve açıkçası bu benim canımı sıkıyor bir tüketici olarak. Bana başka platformlarda aldığım hizmetin 10'da 1'ini bile sunamayan bir mecradan oyun satın almam için tek bir neden gösterebilen çıkar mı merak ediyorum. Beni buna mecbur bırakan geliştiricinin de benim zor kazanılmış paramı hak ettiğini düşünmüyorum açıkçası, yaptığı iş ne kadar güzel olursa olsun.

    Epic, Tim abinin iddia ettiği gibi gerçekten PC oyunculuğunu düşünüyor olsa, işe tüketici için en temel ihtiyaçların bile olmadığı bir platformda oyunları rehin alarak mı başlardı? Gerçekten oyun oynayan insanlar için ne yatırım yaptılar mesela şu ana kadar? Fortnite dansı mı?

    Steam, insanlara orijinal oyun sahibi olmanın da güzel bir şey olduğunu hissettirebilmişti. Bunu gerçek anlamda başarabilen ilk mecra oldu. Epic Store ise çevremden görebildiğim kadarıyla bunun tam tersini yapıyor şu an.