@ardazeytin @mertkirimgeri Unityde bir boardgame yapma düşüncem var. Bir pattern üzerinde hareket edecek taşların hareketi için ne gibi bir yol izlemek daha verimli olur? Pattern hep sabit olacağından arkaplan resmine gömülü yapmayı ve taşları da prefab olarak oluşturup kopyalamayı düşünüyordum fakat esneklik sıfır oluyor bu şekilde ve içim rahat etmiyor. Sizce tilemap kullanmak mantıklı olur mu burada?

İki farklı oyuncu taşı olacak scriptable object kullanmak da mantıklı geldi prefabden daha iyi bir yöntem anladığım kadarıyla fakat tecrübem olmadığından sorma ihtiyacı duydum.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Mert Kırımgeri @mertkirimgeri

    Instance alman gerektiği için SO kullanamazsın ekstradan bir mono prefabin/objen olmadığı müddetçe. 2d mi 3d mi bilmiyorum ama, Tilemap kullanabilirsin veya prefableri kodla oluşturup SO ile dependency injection yaparsın ona göre taşın türü değişir filan. Ama tecrüben olmadığını söylüyorsun, en temizi bir for loop yap taşları waypointlerine göre instantiate et. Gitmek istediğin yere de transform.MoveTowards ile gönderirsin karakteri, x ve z leri(3d ise) sıfırlamayı unutma. Yoksa direkt taşın içine girer.

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @mertkirimgeri Tutoriallar genelde bu şekilde ama verimsiz hissettirdi bana, o yüzden sordum. 2d yapacağım fakat sprite kullanmak ile 3d objler kullanıp 2d kamera açısı kullanmak arasında fark vat mı bulamadım.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @ptseeker mobil cihazlar için ise oyun boşuna 3d render etmek istemezsin. Performans sorunu olmaz ama pil tüketimi, yükleme süreleri, uygulama boyutu vb. konuları da gözden geçirmen gerekiyor.

      Hareket için DoTween eklentisi ile blendeble move tarzı bir şey vardı. Onu kullanabilirsin. Önceden input olarak verdiğin konumları alır. Hepsine yumuşatılmış bir şekilde istediğin ayarda uğrayarak gider. Dökümanını karıştırıp daha da iyi bir çözüm bulabilirsin. En iyi çözümü kendin bulacaksındır mutlaka.