14 yıllık masaüstü bilgisayar kullanımı sonrası laptop'a geçmiş bulunmaktayım. 1 hafta sonra inceleme değil de kendi deneyimlerimi paylaşacağım. Almayı düşünen arkadaşlara da yardımcı olmak isterim akıllarında soru varsa çünkü ülkemize geleli fazla olmadı, Türkçe pek incelemesi yok. #Omen #Laptop

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 30 / 57
  • kortex @kortex

    Hayırlı olsun. HP’nin servisi çok iyi insanlar bunu suistimal etmesin diye ayrıntıları rahat rahat söyleyemiyorum.

    • BoJack Horseman @bojack

      Teşekkürler. Özele geçelim hocam.... Şaka bir yana mutlu oldum. Şuana kadar ki destek kısmı iyiydi. Umarım servisi tecrübe etmem diyelim. 😛

    • kortex @kortex

      @bojack 3 yıllığına garantiyi uzattım 180 lira diye hatırlıyorum uzat bence. Toplam 5 yıl ediyor.

    • MrMetalHead @mrmetalhead

      @kortex o uzatmayi bende yapabilirim benim elitebook icin. Daha iki yil var bitmesine, sonlara dogru uzatabiliyoruz dimi? Bilgisayari alirken uzattirmadim cunki.

    • BoJack Horseman @bojack

      @kortex Öyle bir şey var mıymış ya? Arkadaşın da dediği gibi ne zaman yapmak gerek genelde alırken yapılır böyle şeyler ama söylediğinize göre sonradan da oluyor. Fiyat da değişmediyse şayet. 😀

    • kortex @kortex

      Teknosa vatan vs onların sattığı ekstra garantiden değil HP Türkiye’den alacaksınız. 2 yıllık garanti bittiğinde Vatan üzerinden garantiye yollanmıyor. Kendiniz yollayacaksınız. Ne zaman almanız gerektiğine dair bir bilgim yok. Ben garantinin bitmesine çok az bir süre kala satın almıştım. Akşam eve gidince HP’nin yazılımından son duruma bakarım. 186 ₺ ödemişim kontrol ettim az önce son ücreti ne bilmiyorum. Telefonla arayıp daha net Bilgi alın modele göre değişmesi gerekiyor. @bojack @mrmetalhead

    • BoJack Horseman @bojack

      @kortex Anladım teşekkür ederim. Sitelerinde Care Pack alakalı linklerin hepsi patlamış. Ben yarın Whatsapp üzerinden sorarım zaten acelesi yok ama bildiğim iyi oldu teşekkürler. 🙂

    • kortex @kortex

      @bojack
      Az önce siteden kontrol ettim

      Not: Seri no ve tarih bilgileri random olarak değiştirdim.

      Ürününüz için garanti durumu ayrıntıları: Aktif
      Başka bir ürünü kontrol et
      Seri numarası QWERT67890
      Ürün numarası QWERTYU
      Uzatılmış garanti
      Garanti türü
      Care Pack
      Servis türü
      HWM Offsite
      durum
      Aktif: Uzatılmış garanti kapsamında, XX ay kaldı.
      Başlangıç tarihi
      October 02, 2053
      Bitiş tarihi
      October 01, 2056
      Hizmet Seviyesi
      Std Office Hrs Std Office Days
      Standard HW
      Country Coverage
      Standard Material Handling
      No Special Coverage
      Delivery by HP
      Customer Delivers
      Standard Turn-Around-Time
      Teslim
      Hardware Problem Diagnosis
      N-CSR Battery Replace
      Offsite Support & Materials

    • BoJack Horseman @bojack

      @kortex Hocam o tarihler pek normal değil gibi eğer başka bir dünyada yaşamıyorsanız. :/ Söyleyemediğiniz şey bu muydu yoksa..

    • kortex @kortex

      @bojack En başta not yazmıştım ama 😛

    • kortex @kortex

      @bojack https://teknoseyir.com/durum/1288265#comment-4565199
      Söyleyemediğim şeyi yazmışım bile Sonradan hatırladım. 😅

    • BoJack Horseman @bojack

      @kortex Onu da özellikler arasında sandım :/ Aa çok iyiymiş öyle yapması HP'nin. Tabii laptopta nasıl olur bilinmez ama yine de güzel hareket. 🙂

    • MrMetalHead @mrmetalhead

      @kortex Care pack'e bakmistimda net bilgi bulamamistim Bulgaristan icin. BG de Paraflow bakiyor, bir onlara mail atip bilgi isterim. Teknoloji magazalarinin garantisi bence bosa verilmis para. 186 TL az geldi bana benim aklimda daha yuksek bir fiyat kalmis, en dogru bilgiyi benim icin Paraflow verir. LCD Back Cover icin bir servise yolum dusecek zaten ogrenecem o fiyati. Onceki elitebook'um 3 yillik garantisi bittikten bir ay sonra klavyesi bozulmustu. Uzatmakta fayda var, sonucta cihaz kullanilmaya devam edecek.

    • kortex @kortex

      @bojack Laptop’un toucpad’i yamuktu onu komple değiştirdiler. Hoparlör sorunluydu onu değiştirdiler hatta parça yurtdışından geldi. USB girişleri az biraz sorunluydu onu da değiştirdiler. Şu an mutlu mesutum. Yani tantana etmediler o şöyle bu şöyle diye.

    • kortex @kortex

      @mrmetalhead Hocam garanti bitikten sonra da uzatılıyor diye hatırlıyorum ama emin değilim yanlış Bilgi olmasın. Arayıp sorun doğru bilgiyi alın. Fiyat modelle göre değişiyor internetten doğru Bilgi bulamazsınız.

  • BoJack Horseman @bojack

    @ahmed 15 dakikadır deniyorum yok giremedim hocam. Allahtan yemekten önce biraz takıldım. Warzone oynadım. GPU'dan çok CPU kullanan bir oyun. Sağlam ısındı. Altta tahta masa var, ev ortamı klima 25 derece. Omen'in programı 94'ten fazlasını görmedi ama GPU-z ile MSI'ın Afterburner'ı 100'ü de gördü 90'ı da. Onlar anlık olarak yerinden çok oynuyor hangisi doğru bilemedim.

    • BoJack Horseman @bojack

      Girdim dedim hata veriyor şimdi de. GPU-z ile ortalama ölçümü alacaktım maksimum termal ve maksimum performansta. Ama hocam baştan söyleyeyim termali harika 90'ın üstünü görmüyor tam yükte gibi vs değil öyle bir durum yok. İncelemelerde de bu söyleniyordu zaten kötü değil TUF serisi gibi ama çok başarılı da değil Intel ısınıyor. i5'li modeli olan biri mesela voltaj düşürmüş Reddit'te falan da bakmıştım çoğu insan artık böyle yapıyor laptoplar ısınıyor maalesef. Balance moda alıp belki ısınmasını engellersiniz ama net test yapamadım. Bir de tek bana bakarak alıyorsunuz gibi hissediyorum iyice rahatsız ediyor doğrusu. 😀 100'ü gösterdi bazı programlar anlık olarak haberiniz olsun sonradan üzülmeyin.

    • BoJack Horseman @bojack

      Tam olarak şu videoda dediği gibi yani, adamdaki model bendekinin 300hz ekranlı modeli.

      https://youtu.be/9htOmm8bh6k?t=209

    • BoJack Horseman @bojack

      Bir de şuradaki derecelere dikkat edin tam olarak böyleydi bende de aynı oyunu oynarken.

      https://youtu.be/9htOmm8bh6k?t=239

    • BoJack Horseman @bojack

      Aynı zamanda videoda Balance moda aldığınızda performanstan biraz kaybediyorsunuz lakin 80'in üstüne çıkmıyor demiş. Maalesef ben bunu test edemedim şuan size yardımcı olmak için bildiklerimi aktarmaya çalışıyorum olabildiğince.

      Bunun dışında numpad olmaması bence bi artı ama el alışkanlığı biraz zaman alıyor. Klavyesi çok hoş. RGB'si 4 parça yani o 4 bölgenin renginin istediğinizi ayarlayabiliyorsunuz. Trackpad'i çok güzel. Tuşlar rahat. Ekran çok hoşuma gitti 144hz'ten geçtim zaten de VA panelden IPS panele geçtiğim içindir belki ama renk değerleri de gayet iyi. SSD'si çok hızlı 10 saniyede açılıyor PC, 1 TB olduğu için rahatlıkla bir şeyleri yükleyebiliyorsunuz. Boştaki fan sesi olayı evet öyle bir şey var ama ben ilk kez laptop kullanıyorum ve yani gece full sessizlikte belki rahatsız ederse eder kişisel bir şey biraz da beni hiç rahatsız etmedi. İleride de çözerler diye düşünüyorum muhtemelen.

      Sonuç olarak, 11.5'a hatta uğraşırsanız daha da ucuza alınabilecek güzel bi laptop 24 saatlik kullanımıma göre. Ama yok ille de soğutması iyi olsun derseniz Lenovo'nun yine Omen'in Ryzen'li modellerini bekleyebilirsiniz. Başka sormak istediğiniz bir şey olursa yazın.

    • ahmed @ahmed

      @bojack ısınıyor yani her laptop gibi :/

    • BoJack Horseman @bojack

      @ahmed Evet hocam. Yani ben çok sık takip eden bir insan değilim ama düz haliyle son nesil i7'lerde ısınmayan görmedim. Eluktronics vardı yanlış hatırlamıyorsam onu çok övüyorlardı. Kimi undervolt yapıyor çok aşırı performans fark etmiyor, cooler stand almak en az 5-10 derece fark ediyor çünkü laptop'ın altı açılıyor. Maalesef ince aletler. Benim esas amacım oyun olmadığı için rahatım ama eğer sizin oyunsa ve tam yükte ne olursa olsun 90'ı geçmesin diyorsanız çok araştırmanız gerekiyor. İncelemeden almayın.

  • Alperen Değer @alperen-deger

    Üniversite için laptop bakarken buldum bunu ben, fiyatıyla ilgimi çekebilmeyi başardı almayı düşünüyorum ama daha önümde 1.5 ay gibi bir süre var. Genel anlamda memnun musun ? Şuanlık tek eksik yönü(benim için) numpad olmaması.

    • BoJack Horseman @bojack

      İşin süre kısmı döviz veya genel ekonomik anlamda belirsizlikler getirirken bir yandan da 1.5 aya girmesi gereken markaların bütün modeller giriş yapacaktır. Özellikle Ryzen'lı olanlar. Bunun dışında bir yorum yapamam süre kısmına.

      İronik bir durum, ben de bunu gördükten sonra numpad olan laptopların tasarımları gözüme çok çirkin gelmeye başladı, bayağı sevdim olmaması durumunu. 😀 Tabii iş amaçlı veya çok sık kullanılıyorsa sıkıntı orası size kalmış. 🙂

      Türkiye'deki genel aldığı ürünü asla kötü göstermeyen tiplerden olmak istemiyorum ama birkaç günlük kullanımıma göre bayağı bi memnunum. 🙂 144hz IPS ekranı gayet hoş. Klavyesi - trackpadi'ni beğendim güzel rahatça yazılabiliyor. işaretleri space'in sağına konumlanmış, o ayrıntıyı vereyim. SSD'si bayağı hızlı, 9-10 saniyede pin ekranına geliyorsunuz, 1TB olması da hesap yapmadan bir şeyler yüklemenizi sağlıyor. Isınma olarak ısınıyor yani Intel'de ben daha ısınmayan görmedim. Birkaç üstteki yorumlarda bu konuya değindim. Klavyenin olduğu kısım metal, diğer taraflar plastik. Boştayken bi fan sesi var, ben ilk kez laptop kullanıyorum, bence çok düşük bi ses ama kişiden kişiye değişir tabii ki. Yani gece herkes yattıktan sonra kullanılırsa belki rahatsız eder bana göre. İleride farklı modlar gelir diye düşünüyorum sonuçta HP'nin elinde olan bir şey daha yeni bir laptop. Daha 10 gün önce Idle modu kaldırıldı, Balance ve Performance modu var sadece. Değişir yani bunlar.

      Kısaca memnunum genel olarak sorunca ne ayrıntı vereceğimi kestiremiyorum, ne amaçla kullanacağınıza bağlı olarak merak ettiğiniz bir şey olursa sorabilirsiniz. 🙂

    • Alperen Değer @alperen-deger

      @bojack HP'nin kendi yazılı mı var mı ? Monster vb markaların kendi uygulamalarında klavye ışıklarını, fan hızını vs vs ayarlayabiliyoruz. Webcam'i var mı ? Denediğin oyunlar varsa ortalama FPS değerlerini öğrenebilir miyim ?

    • BoJack Horseman @bojack

      @alperen-deger Kendi yazılımı var evet bu klavye ışıkları için:

    • BoJack Horseman @bojack

      Bir de HP Support var. Witcher 3'te Ultrada ve sanırım her şey sondayken 60 FPS aldım. Çok test etme şansım olmadı. Warzone'u vs de ekleyeceğim incelemeye. Ve evet Webcam'i de mevcut.