Sony PS Vita İncelemesi

Geçtiğimiz hafta gelir gelmez kutusunu açtığımız Vita’yı bu kez detaylıca inceliyoruz. Program oldukça uzun o yüzden kota sorunu olanlar YouTube kanalımızdan düşük kalitede izlemeli.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • mustaa @mustaa

    iyi alet hoş alet ama biraz geç kalınmış bir alet psp go yerine vita çıksaydı ozaman rakipsiz olurdu.

  • Daneel Olivaw @daneel-olivaw

    Augmented Reality (Arttırılmış Gerçeklik / İlk kez kullandığımdan ingilizcesini dışarı Türkçesini içeri aldım) ile oynanan bir futbol oyunu gösterdiniz. Bu oyun iki Vita karşı karşıya getirilip ortak sahada iki kontrolörle karşılaşma tarzı oynanan oyuna dönüşebiliyor mu ? (Yani vitalar aynı kartlara bakıp kendi aralarında ortak sahada kapışabiliyorlar mı ?) Ve ikinci soru/istek/hayal olarak ben kendi masamdaki kartlarla augmented reality oluşturup sonra da internet üzerinden rakibe kendi vidyo görüntümü postalayıp rakiple kapışabiliyor muyum ? (Bu ikinci soru/istek/hayal uçuk oldu farkındayım)

    İlk soru olabiliyorsa bu aleti alma ve başkalarına da aldırma isteğim bir kat daha artar. İkincisi olabiliyorsa Vita 2012’de kesinlikle al(dır)acağım aletler listesine girer.

  • Berkay Özdenoğlu @berky84

    Vita çok güzel bi cihaz ama Levent abinin de dediği gibi PSP’ye gösterdiğim ilk tepkiyi buna veremedim. 3DS çıktığı zaman duyurusu yapıldığında özellikleriyle yine büyülemişti beni ama şimdiki diğer teknolojiler (akıllı telefonlar ve tabletler) bu büyüyü çabuk bozdular.

    Biraz da bana özel şöyle bi durum var: PSP çıktığı zamanlar öğrenciydim ve bu oyuncağa ne ayıracak param ne de zamanım vardı. Şimdi bunlara daha kolay ulaşabildiğim için pek çekici görünmüyolar bana. Eskiden PSP’ye bakmak bile hoştu, şimdi Vita’nın tek cazibesi kendine özel oyunları. PSP’den farklı olduğu her ek özelliği diğer cihazlarda da var.

  • sgi @sgi

    Cihaz çok güzel, pek oyun oynamamama rağmen ben bile almak istedim açıkçası, yalnız hafıza olayı gerçekten de kötü olmuş, amaç tabi ki indirilebilir oyunlar için kart da satabilmek ama bunda yüklenen uygulamaların suçu nedir? cihaza 2gb kadar, sadece uygulamaların yüklenilmesine izin verilen bir depolama alanı koysalarmış iyi olurmuş, şimdi 1 taneden fazla kart olunca çok sık kullanmak isteyeceğiniz uygulamaları her karta kurmak gerekecek. İnşallah yapılacak ilk donanım revizyonunda bunu da düzeltirler, hatta belki de zaten kullanıma açılabilecek büyüklükte bir bellek vardır cihazda ve ileride çıkacak firmwarelerden birinde kullanıma açarlar bu depolama alanını, en azından uygulamalar için.

  • kaOS148 @kaos148

    inceleme ve objektif görüşleriniz için teşekkürler.

    Türkiye satış fiyatarı gerçekten abartı fazla olmuş diye düşünüyorum. Zira amazon.com fiyatlarına bakarsanız gayet alınabilir cihazlar olduğunu göreceksiniz. 250 dolar wifi modeli 300 dolar da wifi/3g modeli… Aynı şekilde 8 gb lık bir hafıza kartı da 30 dolar…

    Benim fikrimce bu cihazın Turkiye de satış patlaması yaşaması için jailbreak tarzı bir yaklaşımla cihazda korsan oyun oynamanın mümkün olması gerekiyor. ps3 ün jailbreak lenmesinin yıllar aldığını düşünürsek mini oyunlara mahkum olunası harika bir cihaz…

    Şahsen bu ürünü almak için bu cihaza ait ekosistemin genişlemesini bekleyeceğim. PSP 3004 cihazımdan hala memnun olsam da el konsolunda oyun oynamanın keyfini bu cihaza taşımamak için bir neden bulamıyorum. Sonuçta alternatifsiz bir ürün….

    Ah keşke dedirten kısmıysa bu ürünü tabletlerle rekabetini kısıtlayan web deneyimi ve html5, flash video oynatamama sorunu olmuş.. Yazılımla aşılabilecek bu handikapları sony kullanıcıya sunar mı bilinmez düşünün ki sony android tablet ler de sürüyor piyasaya yani kendi kendini baltalayacağını hiç düşünmüyorum. Eğer ki bu özellikler bugun mevcut olsaydı incelemeyi izledikten sonra siparişimi verir cihazı alırdım…

    Belki ben izlerken kaçırdım ama desteklediği video formatları neler. mesela 720p video oynatabiliyor mu? yoksa psp3000 serisindeki gibi özel bir formata mı ihtiyaç duyuyor?

  • Berkay Özdenoğlu @berky84

    Yorumlarda hep bellek gereksiniminden dert yanılmış. Ama biraz da Sony tarafından bakalım bu işe: Adamlar bellek kartlarından, isolardan, pillerden çok çektiler. Bunda böyle bi şey yaşanmasın diye epey uğraşmışlardir tabi. O yüzden iPhone gibi kısıtlı bi cihaz üretmişler. Sonuçta oyundan, içerikten para kazanıyor Sony. Onu satabilmesi lazım. Ama dahili bellek ya da yanında bi bellek kartı verilmesi iyi olurdu tabi. Bi de bi stylus verilse harika strateji oyunlarının da yolu açılırdı. Sistemde SC II olsa fena mı olurdu?

  • Oğuz Kağan Koç @konixaga

    Siyah ekranda lekeler oluyor, normalde oled ekranlarda siyahı tam siyah gösterir lcd lerde ise grimsi olur bunda arası gibi bişey bazı yerleri siyah bazı yerleri ise grimsi lekeli yani, bunu fark etmemiş mi Levent abi? Bu bi sorun mu anlamadım. Yaptığım internetteki araştırmalarda herkeste varmış. Yoksa ilk partiyi yetiştirmek adına yapılmış bir üretim hatası mı?

  • Dogus Sahinoglu @dogussahinoglu

    İnceleme çok güzel yorum yapmaya pek gerek kalmamış. Donanım güncellemesi kafamdaki en büyük soru işareti çünkü alet bu kapalı kutu haliyle çok itici.

  • Berkay Özdenoğlu @berky84

    ‘Yeni iPad’in tanıtımını tamamen seyredemedim ama 2K ekranı için özel hazırlanan oyunlara çok yer verdiklerini gördüm fotoğraflarda. Vita satışlarını etkileyecektir bu durum.

    Çünkü App Store’da 1-2 dolarlık ‘çerezlik’ oyunların yanında uzun soluklu, ‘hardcore’ oyunculara daha çok hitap eden ve tabi biraz daha tuzlu ama yine de Vita’dan ucuz oyunların sayısı epey artacak.

    Vita’nın en büyük avantajı aynı zamanda iyi bir oyun kontrolörü olması. İnsanlar kullanımını çok daha kolay buluyorlar. Kendine özel oyunları da cabası ama 1 oyuna 40 dolar ödenmesi gerektiğini de unutmamak lazım.

  • mfeyzifar @mfeyzifar

    Vita da satmayacak, kâr getirmeyecek diyenlerin arasindaydim, http://ekonomi.haberturk.com/teknoloji/haber/732793-oyunun-sony , sony icin canlar calmaya basladi artik … inovatif, atilimci kimligini birakip girdi maliyetlerini azaltip fiyat/performansa odaklanmasi gerekecek, yoksa surekli yeni teknoloji, en ust kalite diye devam ederlerse rekabetci gucleri kalmayacak. ps3’un yillarca zarar etmesi, japon yeni capraz kurlar arasi yasadigi dengesizlikler ve vita basarisizligi ile bir de deprem ve sel ile vurulunca bu hale gelmesi anormal degil ..

  • Yiğit Kurular @yigitkurular

    ps vitanın 3g + wifi modeline sim kart takmak zorunlu mu değil mi

  • Veysel @spectrum

    Cidden çok pahalı ve işin komik yanı, o kadar para vermenize rağmen kart olayı yok :)

  • ekenciz @ekenciz

    Siz kendinize istiyorsunuz, çocuğu bahane etmeyin. Alın keyfini sürün.